FANDOM

Rustos ligger i det centrale Ølandar. Byen er fyrstedømmets næststørste med 12592 indbyggere. I og omkring byen findes mange sølv og malm grupper som mines er lokele handelsfolk og handelshuse.

Byen fungerer som sommerresidens for fyrste-familien.

Historie:

Byens grundlæggelse er usikker. Men den optræder første gang i tidlige olimariske skriftkilder fra før riget blev samlet, som en nødvendig besiddelse for Kongeriget Olimaryüna. Men det kan ikke med sikkerhed slåes fast om byen har hørt under Olimaryüna.

Den ældste del af byen ligger under det nuværende Anterno-tempel. Her er der blevet fundet rester af gamle tunneller og gange, men disse er aldrig blevet udforsket.

Byens ældste registrerede dokumenter er fra år 177 hvor man valgte en ny borgmester hver dag i 6 uger. Dette er grundlaget for historierne om "Rustos blodbadet"

Økonomi:

Rustos økonomi er baseret på handlen med sølv og malm og byens sølvmarked er kendt i hele riget. Her sælges et utal af forskellige varer af sølv.

Det meste af byens økonomi er styret af handelslauget under borgmesteren. Men i de seneste 10 år er Khaar-templet kommet på banen som en stor økonomisk aktør.

Forsvar:

Byen forsvares af I, II og III Ølandar-Infanterilegion. der har til huse i byens kaserneområde. Det fyrstelige slot bevogtes af en række tempelkrigere fra Neotar-Religionen der fungerer som fyrstelig livgarde.

Byens stærke mure og tårne hjælper til at holde orker og andre grønhuder ude af byen.

Orkaktivitet:

Byen har igennem de sidste år set en stigning i antallet af orkangreb. Og derfor er byens porte nu forseglet fra solnedgang til solopgang hele året.